ارسال پاسخ

۲۲ مهر ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3146

pvc-asso.ir

 اندازه گیری لوله ها با دقت بالا

شرکت Zumbach یک روش دقیق و سریع برای اندازه گیری و ثبت نمونه های لوله ای شکل در آزمایشگاه ارائه می دهد که با نام GaugePro شناخته می شود.

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

 

 تجهیزات سنجش تماسی معمول مانند کولیس، میکرومتر و سیرکومتر تا حد زیادی متکی بر مهارت شخصی است که اندازه گیری ها را انجام می دهد. نحوه ی استفاده ی متفاوت از ابزارها ممکن است منجر به تغییرات قابل توجهی در نتایج شود. این دستگاه جدید می تواند نمونه های لوله ای شکل را به روشی غیر تماسی اندازه گیری کند. با استفاده از فناوری التراسونیک، ابعادی مانند ضخامت دیواره، قطر داخلی و خارجی بلافاصله اندازه گیری می شوند.

علاوه براین، میزان دو پهنی را نیز می توان تعیین کرد. یک نمونه در چهار نقطه ثابت اندازه گیری می شود. با توجه به عملکرد دورانی، اندازه گیری را می توان به هشت نقطه گسترش داد. این امر کنترل کامل محیط لوله را پوشش می دهد و تمام تغییرات ضخامت دیواره قابل مشاهده خواهد بود.  کالیبراسیون اتوماتیک این اطمینان را می دهد که مقادیر اندازه گیری شده حتی در تغییر شرایط محیطی به طور دقیق و قابل اعتماد ثبت می شود. تمام مقادیر اندازه گیری شده در یک رابط کاربری بزرگ نمایش داده می شوند.ابعاد نمونه لوله های اندازه گیری شده را می توان به صورت آماری خلاصه کرد.بنابراین ثبت نتایج اندازه گیری سریع آسان و قابل اعتماد است.در حال حاضر دو مدل از این دستگاه وجود دارد GaugePro 8 با قابلیت اندازه گیری قطر از 2.5 تا 8 میلیمتر وGaugePro 22 که می تواند نمونه لوله های 6.8 تا 22 میلیمتر را اندازه گیری کند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد